reklama

Kto je oligarcha?

Orientovať sa v spleti oligarchie, poviem vám, je v dnešnom svete naozaj náročné..........................

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 V posledných dňoch, presnejšie temné obdobie pred/povolebné, sa čoraz častejšie skloňuje slovo ,oligarcha- oligarchia´. Sulíkovci a Matovičovci sa hrdo bijú do pŕs a ukazujú prstom na Slovenských oligarchov, utláčateľov národa. Kotleba, novodobí neo-Jánošík, pod znakom Hlinkovej gardy prichádza ako jediný s riešením. Bohatým by aj zobral, no sám sa stáva bohatým, vďaka hlasom svojich zaslepených nasledovateľov a tak len horlivo vyslovuje nedotiahnuté sľuby. Najväčšia oligarchia sa však vytvorila minulý týždeň. Smer premostil s národniarmi a spolu vytvorili sieť. Čudná kombinácia. Ako keby ste skrížili zajaca s anakondou. Tiež si to neviem predstaviť, no určite by som toto monštrum ani len nepohladkala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Predpokladám, že väčšina Slovákov poriadne nevie čo slovo oligarcha znamená. Môj otec by použil jednoduché synonymum ,páni´. Rodičia sa vždy snažili vystihnúť podstatu veci čo najjednoduchšie. Takže predpokladám, že výklad je stále nedostačujúci. Poďme teda na vizuál. Ako dieťa, čo s lyžičkou v kompótovej fľaši rado naháňalo marhule, som s obľubou sledovala Večerníček. Jurošík bol rezký mladý zbojník, ktorý s radosťou terorizoval nešťastného zemepána. Väčšinou ho okradol, vyklátil palicou a šiel si po svojom. Povzdych ,,ach ja nešťastný zemepán" si pamätá každé decko. A pamätáte si zemepána? V kvalitnom outfite, s mierne nadutým bruškom a výrazom spasiteľa. Zemepán (preklad Pán Zeme) je prvým slovenským fiktívnym oligarchom. Zásadný rozdiel medzi fiktívnym a reálnym ,pánom´ je, že reálny nie je vonkoncom nešťastný. Eufóriu šťastia ste mohli sledovať na tvári pána Procházku pri vstupe do vládnej koalície. Podľa ekonomika.sulik.sk je oligarchia forma štátneho zriadenia, keď je moc v rukách malej skupiny vplyvných (bohatých) osôb. Pán Sulík musel byť veľmi sklamaný keď mu moc doslova z jedného dňa na druhý ukázala stredný prst a posadila ho do opozície. Smutné. Aj moje srdce zaplakalo. Nebojte sa pán Sulík, podľa stránky poslednykriziak.sk ešte máme nádej. Aj keď je iba teoretická, no umiera posledná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 1. Stačí počkať, systém sám skolabuje

O tomto nie som celkom presvedčená. Systém kolabuje už niekoľko pár rokov (1993- súčasnosť) a nie a nie skolabovať. Je to dlhý a ťažký proces, avšak oligarchovia sa riadia heslom: pomaly ďalej zájdeš. Budú to ťažké štyri roky. Dúfajme, že posledné.

  1. Štátny prevrat

,,Viva la revolution?" Násilie plodí násilie, som zástanca povrchnej rozkoše, preto vylučujem bod dva v absolútnom znení. Z historického hľadiska by nám to ani nevyšlo, pretože Slováci národ holubičí....

  1. Krvavá revolúcia

Tento bod rada prídem predebatiť osobne na Panenskú- Kaviareň Cafe u Krajniaka, aj keď si úprimne myslím, že nikto nepríde. Ešte upozornenie. Pri pohľade na krv omdlievam, takže keď revolúcia, prosím, nie krvavá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 4.Referendum

Hlas ľudu, ktorý nikto nepočúva? Vyhodené peniaze do luftu? Príde nadpolovičná väčšina obyvateľstva aby bolo platné? Toto sú otázky ktoré sa mi vynárajú v mysli.

 5.Parlamentné voľby

Yes! 5.3.2016 sme to parádne posrali. Nechali sme sa oklamať sloganmi: Viete si predstaviť vládu bez smeru? My áno. Charakter rozhoduje! Blablabla. Verejne klamať na Slovensku je asi bežné. Smutné. Reparát bude o 4 roky takže bod 5 vlastne nadväzuje na bod 1 a sme v bludnom kruhu.

Záver

Chcela by som osloviť nejakého ne-oligarchu, bez extrémistických pohnútok, ktorý vie spisovne po slovensky (iné jazyky vítané), neklame verejne (súkromný život ma nezaujíma), nechodí na dovolenky s mafiánmi (nemusel by chodiť na dovolenky ani do Chorvátska) a má charakter. Si tu? Založ stranu, maj čisté úmysly (pre mňa za mňa sa aj nabaľ) a vytiahni Slovensko z tejto kopy sračiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto je naozaj záver a Slovensko je krásna krajina. Oligarchom sa tu darí.

Žofia Szabó

Žofia Szabó

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Kto som? Ťažká otázka. Odpoveď by bola aj tak subjektívna. Ostaňme pri prostom: som žena. Myslím si, že to vysvetľuje všetko. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu